ביקורת שיווק דיגיטלי ומדיה חברתית

מתי בפעם האחרונה בדקתם אם מחלקת השיווק הדיגיטלית שלכם עושה עבודה טובה?

בשנים האחרונות היקפי הכספים המושקעים על ידי תאגידים וחברות עסקיות בתחום השיווק הדיגיטלי הולך וגדל.

 

אם בעבר עיקר תקציב השיווק והפרסום הופנה לערוצי המדיה המסורתיים כדוגמת טלווזיה, רדיו, עיתונות מודפסת ופרינט הרי שהיום יותר ויותר תקציבים מופנים לרשת החברתית, למדיה הדיגיטלית, לקמפיינים בפייסבוק ובאינסטגרם, לבניית אתרי אינטרנט ואתרי תדמית ולהשקעה במוניטין ברשת.

במסגרת עבודת הביקורת שלנו בחברות עסקיות וארגונים ציבוריים, נמצאו פעמים רבות כשלים מהותיים ביכולת הבקרה, השליטה והפיקוח של הנהלת הארגון על פעילותה של מחלקת השיווק הדיגיטלית ו/ או על פעילות יועצים וספקי משנה אשר אחראים על הטיפול במדיה החברתית.

אז איך בדיוק אנחנו יכולים לעזור לך?

בנינו תוכנית ביקורת ייעודית לעולם השיווק הדיגיטלי והמדיה החברתית. תוכנית ביקורת המבוצעת על ידי אנשי מקצוע, בעלי ניסיון רב בתחום השיווק, פיתוח אתרים, הדיגיטל והרשתות החברתיות הפועלים בצוותא עם אנשי הביקורת הפנימית בהתאם לכללים המקצועיים המקובלים בעולם הביקורת. הנה דוגמא לכמה מן התועלות העיקריות של תכנית הביקורת:

 

  • בקרה על ניהול המוניטין של הארגון ברשת האינטרנט ובדיקת הסנטימנט הציבורי כלפי הארגון (חיובי/שלילי/נייטרלי)
  • פיקוח על עבודת השיווק הדיגיטלית
  • בדיקה טכנית-מקצועית כדי לאמוד את חוויית הגלישה באתר ואת איכות הקוד
  • הפקת דו"ח עם המלצות לשיפור תפקוד אתר האינטרנט (תאימות למכשירים ניידים, תקינות קוד, מהירות טעינה, אבטחת מידע ועוד)
  • בדיקת תאימות אתר לתקן הנגישות
  • בדיקת הסיקור התקשורתי על החברה במדיה הדיגיטלית
  • בחינה של היעדים והמטרות של קמפיין פרסום ממומן
  • בחינה של אופן הקצאת תקציבי השיווק וההחזר על ההשקעה
  • דו"ח סופי עם ליקויים שאותרו והמלצות לשיפור תפקוד מחלקת הדיגיטל

מה כוללת ביקורת השיווק הדיגיטלי

רכיב ראשון – בחינת תאימות ותפקוד אתר אינטרנט

  • בדיקת חווית המשתמש באתר האינטרנט UX ו–UI
  • בחינת תקינות כלי מעקב
  • בדיקת תאימות למנועי חיפוש ורספונסיביות
  • הגדרות ויישום POP UP
  • בדיקת עמידה בצרכי נגישות
  • בדיקת היתכנות המרה ותקינות טפסי צור קשר
  • בדיקת תפקוד, מהירות תגובה ואבטחה SSL

רכיב שני – מוניטין ברשת

  • מיפוי הביטויים העיקריים הרלוונטים לפעילות העסקית
  • בחינת דרוג וציון משתמשים בגוגל ביחס למתחרים
  • בחינת מיקום במנוע חיפוש (גוגל) ביחס למתחרים ברמה ארצית ועל פי איזורים גאוגרפיים / מגזרי אוכלוסיה)
  • בחינת חשיפה לתכנים של החברה באופן אבסולוטי ובהשוואה למתחרים
  • מיפוי הסיקור התקשורתי (חיובי או שלילי)
  • בדיקת חוזק אתר (DA)
  • בחינת ארכיון משפטי

רכיב שלישי – רשתות חברתיות

  • מעורבות קהל היעד (engagement) ברשתות החברתיות Facebook, אינסטגרם, ליקדין גוגל עסקים וכו’.
  • בדיקת זמן תגובה לפניות גולשים
  • קיומן של כלי בקרה על אזכורים ברשת
  • בחינת איכות השיח במדיה החברתית – Sentiment analysis

רכיב רביעי – קמפיינים ממומנים

  • עמידה ביעדים והמטרות של כל קמפיין
  • בחינת יחסי המרה
  • בחינת איכות הלידים שהתקבלו
  • בדיקת יעילות (עלות –תועלת)

חשוב להדגיש, הביקורת מתייחסת למידע הקיים ברשת האינטרנט ובמדיה החברתית בנקודת זמן מסוימת. יחד עם זאת, ביצוע ביקורות חוזרות ומעקב בתדירות קבועה (אחת לחצי שנה/ שנה) מאפשר לבחון גם תהליכים ושינויים על פני תקופה ארוכה.

מי אנחנו ?

תכנית הביקורת של השיווק הדיגיטלי נוצרה כתוצאה משיתוף פעולה בין משרדנו לבין משרדו של מבקר הפנים דורון יוניסי, אשר מבצע ביקורת פנים במשרדים ממשלתיים, עמותות, חברות פרטיות, רשויות מקומיות ועוד. 
 
מטרת הביקורת היא לתת למנהלים כלי בקרה על מחלקת השיווק הדיגיטלית של הארגון, כמו גם להעניק מבט חיצוני על הנוכחות של הארגון ברשת האינטרנט, וזאת מתוך מטרה לייעל את אפקטיביות השיווק הדיגיטלי ולשפר את מוניטין החברה.

ניר צין - מנכ"ל נקודת הצלחה

אנחנו סוכנות שיווק דיגיטלית 360 אשר נותנת לעסקים מענה מקיף במדיה הדיגיטלית ורואה בעצמה שותפה אסטרטגית להצלחה של לקוחותיה וזאת מתוך תפיסה שהצלחה מתמשכת ועקבית של לקוחותינו, משמעותה גם הצלחה ושגשוג של הסוכנות. 
 
המטרה היא להעניק ללקוחותינו מעטפת שיווקית, קצה אל קצה, שפוטרת אותם מצורך להתעסק בשיווק ומשאירה להם זמן לעשות את מה שהם עושים הכי טוב – העבודה שלהם!
 
אנו שותפים מוסמכים של גוגל ובעלי תו אמון הציבור, אשר מעיד על סטנדרט גבוה של מקצועיות, אמינות ושירות.
דורון יוניסי- מבקר פנים

דורון יוניסי - מבקר פנים

מייסד ומנהל המשרד הינו מר דורון יוניסי מבקר פנימי מוסמך, בוגר תואר ראשון מנהל עסקים, התמחות בחשבונאות, בעל ניסיון עשיר של יותר מ-10 שנים בתחום הביקורת הפנימית.

מר דורון יוניסי משמש כמבקר הפנימי בעשרות חברות ציבוריות ופרטיות, עמותות  ובמלכ”רים.

מר יוניסי משמש כיועץ לתאגידים, רשויות מקומיות ומשרדי ממשלה בתחומי הביקורת, הבקרה וניהול סיכונים.

מר דורון יוניסי חבר בלשכת המבקרים הפנימים בישראל וכיום חבר במועצה המקצועית של לשכת המבקרים.

מר יוניסי הינו מומחה בניהול סיכונים בניהול סיכונים  (C.R.M – Certified Risk Manger) וחבר באיגוד הישראלי למנהלי סיכונים.

למר יוניסי סיווג ביטחוני והוא משמש כיום כמבקר פנימי ביחידת הביקורת של בזרוע היבשה בצה”ל.

מה הלקוחות אומרים עלינו?

מחפשים ביקורת שיווק דיגיטלית? בואו נדבר. הקפה עלינו 🙂