יש לכם אתר חדש ומגניב, עכשיו בואו נראה איך הוא נראה באינטרנט ברגע שהוא "נולד" ברשת.
אם נדמיין את האינטרנט כגלקסיה, האתר החדש שלכם הוא כוכב חדש שצריך לגלות אותו ו/או לפרסם אותו…
בגלקסיית האינטרנט יש לנו את 2 הענקיות הפרסום, גוגל ופייסבוק, ויתר האתרים, כגון: בלוגים, פורטלים פרסומיים, פורמים, וויז, אינסטגרם ועוד.
אם אתם עדיין לא יודעים את זה, תוך זמן קצר תגלו שהפרסום בכל הערוצים עולה הון קטן שלא כל עסק יכול להרשות לעצמו.
תוסיפי לכך את העובדה שלא כל גולש שנכנס לאתר מבצע רכישה או יוצר קשר להצעת מחיר אז מבינים שיכול להיות פה פוטנציאל לחור בכיס (אם אתם לא יודעים מה אתם עושים).
מה הדרך הכי קלה להגדיל את המכירות ולמכור לגולשים שלא רכשו?
ישנן הרבה דרכים להגדלת מכירות על ידי ביצוע שימור לקוחות וניהול תנועת הגולשים באתר, אך הקלה ביותר היא "מועדון לקוחות חסוי" או בשפה המקצועית, קמפיין רימרקטינג.
גוגל ופייסבוק מאפשרים לנו להטמיע קוד בדפדפנים של הגולשים שנכנסו אלינו לאתר. תפקידה של אותה פיסת קוד הוא לפרסם את המוצר או השירות שלו באופן נקודתי לאותו גולש שנטש את האתר שלנו.
בכל אתר אינטרנט שיכנס אליו, הגולש יראה את הפרסומות של העסק שלך!
זה כולל אתרים קטנים ובלוגים וגם אתרי ענק כמו וואלה! ו- YNET.
מטרת הפרסומות היא להחזיר את הגולש בחזרה לאתר שלך כדי להשלים את הרכישה או להשאיר פרטי יצירת קשר.
היופי במודל זה שהוא ממוקד מאוד ומציג פרסומות רק לאנשים שכבר התעניינו וביקרו באתר שלך. כמו כן התשלום הוא לפי קליקים, כלומר אתה משלם רק אם הגולש אכן לחץ על הפרסומת וחזר לאתר שלך.
איך בכל זאת אפשר לנווט בכל "הגונגל" הזה ולצאת שפויים ועם מכירות?
- "סוף מעשה במחשבה תחילה" – יש להגדיר מטרות ויעדים עם תקציב חודשי שאיתו אמורים "לנצח".
- לבנות תוכנית שיווקית ואסטרטגיה שמתאימה לתקציב אשר בה מגדירים מי קהל היעד, מה רוצים למכור, מה הבידול שלכם וכו'.
- הפעלת התוכנית בצורה מאורגנת ומסודרת.
- קובעים אבני דרך לביקורת ואופטימיזציה. חייבים למדוד הכל ולהבין איך התוכנית מתקדמת ולכן יש לקבוע אבני דרך שבהם בוחנים ומנתחים את המידע לצורך לימוד התוצאות ושיפור המהלכים להמשך הדרך על מנת להשיג תוצאות טובות יותר.
על מנת שלקוח ירכוש מכם שירות או מוצר הוא צריך להבין 3 דברים:
- מה אתם מוכרים?
- למה זה משתלם לו וכדאי לו לרכוש?
- למה הוא צריך את זה עכשיו!
אם הלקוח יבין שהשירות שלכם יעזור לו ויפתור לו בעיה ולמה הוא צריך לקנות עכשיו אז הדרך משם לכרטיס אשראי היא די קצרה 😀
כמה טיפים לסיום:
- המסר השיווקי שלכם צריך להיות אחיד בכל המקומות
- פשטות – רבותי תהיו פשוטים. דברים פשוטים קל להבין
- יצירת אמון ובידול מהמתחרים – כמו שאתם תרכשו שירות או מוצר מספק שאתם סומכים עליו, הלקוח צריך לסמוך עליכם. ספקו סיפורי הצלחה וממליצים.
- צרו בידול. הכוונה בבידול היא במה אתם שונים ו/או טובים יותר מהמתחרים.
- מה שלא מדיד, לא קיים. כל פעולה שיווקית חייבת להיות מדידה על מנת שיהייה ניתן לכמת את הנתונים למספרים ולהבין האם הפעולה וכמובן העלות שלה היו מוצדקים.