ניהול אתרים ומערכות שיווק אינטרנטיות

למה חשוב מאוד שהאתר יהיה מנוהל בצורה מקצועית ?

כולנו מסכימים כי עצם הקמת אתר אינטרנט בפועל לא תתרום בדרך כלל  לתזרים המזומנים ללא תפעול שוטף, עדכונים, פרסום, שיפור המרת האתר וכו'…

נסיוננו מלמד כי  לרוב בעלי העסקים בישראל אין כח ו/או סבלנות ו/או ידע מספיק לעדכן את האתר, להתחבר לרשתות חברתיות, לפרסם במקומות הנכונים, לבדוק את הכניסות ודוחות האתר על מנת לשפר את רמת ההמרה וכו'

כמו כן, ישנן כל כך הרבה חברות שמציעות שירותים שונים ומגוונים לבתי העסק אשר ברובם מוגבלים בתקציבי פרסום. ללא ניהול יעיל של התקציב הכסף יכול "להתבזבז" על הדברים הלא נכונים .

דוגמא 1 : עסק פרסם מעיתון מבצע מסויים בעיתון של יום שישי. הצרכנים יראו את המבצע ומי שהמבצע יעניין אותו הולך לגוגל, מחפש את החברה המציעה את המבצע וירצה לקבל פרטים נוספים. במקרה כזה, אם האתר לא ערוך למבצע שפורסם והלקוח לא יקבל את הנתונים שהוא צריך אז הוא יצא מהאתר ולא ישלים את תהליך ההמרה.

דוגמא 2 : בעל עסק שכר מספר בעלי מקצוע לקידום ופרסום עסקו. לצורך העניין:

– משרד פרסום לפלאיירים ומודעות
– חברת בניית אתרים
– חברת קידום אתרים
– חברה לפרסום בגוגל

כתוצאה מכך ישנם 4 אנשים שונים שמשווקים העסק בצורה עצמאית, ותמהיל השיווק פזור ואינו אחיד. דבר הגורם להוצאות מיותרות, בלבול הלקוחות וכיוצא באלו.

אתר העסק הוא תצוגה ישירה של העסק בעולם האינטרנט. בתור שכך עליו להיות עדכני כל הזמן ומנוהל באופן עקבי.
אם כך נשאלות השאלות: מי ינהל את האתר? האם בעל העסק צריך ורוצה לנהל אותו? האם הוא יכול לעשות את זה בצורה מקצועית ?

התשובה האופטימלית, בדרך כלל, היא שבעל העסק, או נציג מטעמו, הוא המנהל המתאים ביותר לאתר. זאת מפאת ניסיונו בתחום העסק שלו, והיכולת שלו להגיב, על גבי האינטרנט, לצרכי השוק המשתנים.
אך, אליה וקץ בה – בעל העסק, שהוא המומחה לענייני העסק, סובל במרבית המקרים ממחסור כרוני בזמן.
מחסור זה בזמן עלול להקשות על יכולותיו לסגל לעצמו "חשיבה עסקית אינטרנטית", בין השאר מכיוון שהתהליכים הטכניים הכרוכים בכך יוצרים תקורה גבוהה לפרוייקט האינטרנטי בכללותו.
להמחשת הדברים נשתמש  בדוגמא:
בעל אתר למכירת אביזרי ספורט, "שמשון הגיבור", מעוניין לצאת במבצע לחיסול מלאי של סנדלי טיולים, לקראת סוף הקיץ.
לצורך כך עליו לבצע מספר צעדים:
1.
ניסוח ההצעה השיווקית הקונקרטית למבצע. לדוגמא :  קנייה של זוג סנדלים בחצי המחיר
2. בניית דף הנחיתה של המבצע הקונקרטי. בדף זה מפורטים תנאי המבצע בקוים כלליים, ובו מוצא המוצר לקנייה.
3.
בניית אלמנטים עיצוביים (באנרים) שיפנו לדף הנחיתה ואשר ישובצו באתר ומחוצה לו.
4.
הטמעת רכיבים בקוד האתר, שיאפשרו מעקב אחר אופן הגלישה וההמרה של גולשים באתר.
5.
מחקר ובניית קמפיינים בערוצי השיווק העיקריים : מנועי חיפוש, רשתות חברתיות ואף אתרי קופונים.
6.
תגובה ואופטימיזצייה לדף הנחיתה בהתאם למטרות ולנתונים שמתקבלים.

כפי שניתן לראות, למרות שאין מדובר במדע טילים, מדובר בתהליך שעשוי לגזול זמן (וכסף) , בעיקר מהיותו בנוי ממספר רב של צעדים קטנים הדורשים טכניקה ונסיון.

כאן בדיוק אנחנו נכנסים לתמונה – מטרתנו היא להיות הזרוע המנוסה והזריזה של בעל העסק בזירה האינטרנטית. או במילים אחרות – היחידה המסייעת לבעל העסק להגשים את מאוויו העסקיים באינטרנט.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

התקשרו להתייעצות

רוצים לתאם שיחה?
השאירו פרטים ואנחנו כבר מתקשרים

דילוג לתוכן