גם לכם מגיע מחלקת שיווק בעסק שלכם
מנהל שיווק שמטפל בכל צורכי השיווק של העסק ומתפקד כחלק אינטגרלי מהארגון במיקור חוץ

מה זה מנהל שיווק במיקור חוץ ?

מנהל שיווק הינו האדם שאחרי על האסטרטגיה השיווקית של העסק אשר מגדירה את צורת הפניה והמסר שמעוניינים להעביר ללקוח על מנת לאפשר למחלקת המכירות לבצע את המכירה בפועל.

זה לא מקרי שלכל החברות הגדולות יש מחלקת שיווק שמפיקות את כל המבצעים, פרסומות, מודעות ווכו' על מנת לייצר דעת קהל סביב המותג והמוצר אותו מעוניינים למכור על פי אסטרטגיה וטקטיקות מוגדרות מראש. 
בעסקים קטנים שבדרך כלל מוגבלים בתקציבים לא תמיד ניתן לשכור מנהל שיווק שכיר ולכן במקרים רבים בעל העסק עצמו מתעסק עם השיווק, המכירות וביצוע העבודה בפועל דבר אשר גורם לרוב לחוסר מיקוד ובזבוז משאבים וכסף שלא לצורך בעקבות ריבוי ספקים שיוצרים לא במכוון פגיעה המיתוג ולעברה על החוק הראשון בשיווק : "המסר חייב להיות אחיד"

השאלה שכולם שואלים, למה זה כדאי לי ?

אנחנו נחסוך לכם כסף

שלב ראשון אין יותר להתעסק עם מליון ספקים שכל אחד רוצה כסף. מגדירים תקציב, בוחנים ומרכזים את כל הצרכים במקום אחד לצורך חסכון בתיווך ובעלויות. נושאים רבים כגון: פיתוח אתר, קידומים ופרסום ברשתות חברתיות אנו מרכזים אצלנו ובכך חוסכים ללקוחותינו אלפי שקלים בחודש

אנחנו נוריד ממכם את כל ה"כאב ראש"

במידה ומתקשרים אליכם אתם מפנים אותם למנהל השיווק שלכם שיחליט האם כדאי או לא בהתאם לתקציב הפרסום של העסק וכלל השיקולים. תתרכזו בעבודה שלכם.

נבנה אסטרטגיה בול ללקוחות ונגדיל מכירות

נלמד את המוצר או הישרות שאתם נותנים ונבדל אתכם מכל המתחרים שלכם בתחום. לאחר מכן, נתכנן אסטרטגיה דיגיטלית שתמגד אותכם כטובים בתחומכם ותביא לכם לכם שפע של עבודה - הטלפון שלכם לא יפסיק לצלצל!

מתפקדים כחלק מהעסק בפועל ומבצעים

צוות המומחים שלנו הופך להיות חלק אינטרגלי מעסק שלכם. הצוות ילמד להכיר את העסק שלכם ולאחר מכן יישם את המסקנות ויבצע את הישנויים הנדרשים כדי לדאוג שתשאירו אבק למתחרים.

ביקורת, ניתוח נתונים ושיפור מתמיד

אנו מאמינים בהליך מתמשך של התייעלות וביקורת עצמית. לכן אנו מודדים את כל הפעולות השיווקיות ומפיקים דו"חות מסודרים בסוף כל חודש. הדו"חות עזורים ללקוח להישאר מעודכן בנוגע לפעילות השיווקית בהתבצעה באותו חודש וגם להבין מה רמת האפקטיביות של השיווק.

מה כולל השירות ?

בניית אסטרטגיה ותפעול שוטף

בניית אסטרטגיית שיווק דיגיטלית עם מטרות ויעדים והוצאתה לפועל. טיפול ועבודה מול הספקים השונים בתחום כגון מתכנתים, מעצבים, קופירייטרים וכו'.

קידום אורגני בגוגל

קידום האתר לעמוד הראשון בגוגל במטרה להגדיל את כמות הגולשים האורגנית המגיעה לאתר.

בניית וניהול אתר אינטרנט

אתר האינטרנט הוא הפלטפורמה שעליו אתם מציגים את העסק שלכם ללקוחות באינטרנט. האתר הוא הפנים והשם שלכם במרחב הדיגיטלי ולכן חשוב שייבנה בצורה נכונה ויעוצב בצורה מקצועית.

מועדון לקוחות ורשימות תפוצה

מועדון לקוחות ורשימות תפוצה זה הלב של העסק. ידוע שלהביא לקוח חדש עולה פי 10 מלגרום ללקוח קיים לבצע רכישה חוזרת ולכן יש לבנות רשימות תפוצה ולהפעיל מועדון לקוחות בצורה נכונה.

קידום ממומן בגוגל ופייסבוק

ניהול קמפיינים ממומנים בגוגל ופייסבוק כדי להביא זרם של לקוחות איכותיים תוך זמן קצר.

ניהול רשתות חברתיות

חשיפת העסק וניהול דפים ברשתות חברתיות מובילות: גוגל+, פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וכו'

10 סיבות בגללן שווה להשקיע במסלולי שיווק דיגיטלי לעסקים

שיווק דיגיטלי הוא הכלי היעיל ביותר לקידום, פרסום ויחסי ציבור עבור בעלי עסקים מכל התחומים. בניגוד למה שנהוג לחשוב, מסלולי שיווק דיגיטלי לא מיועדים רק לחברות גדולות ותאגידי ענק ודווקא בעלי עסקים קטנים ובינוניים הם לעיתים קרובות אלו שמפיקים מהם יתרונות רבים יותר. מעבר לכך, נכון להיום אפשר לשלב את המסלולים השונים של שיווק דיגיטלי יחד עם פרסום מסורתי ולחסוך זמן וכסף.

 

הבעיה בפועל היא שרבים מבין בעלי העסקים לא בקיאים במה שקורה במרחב הדיגיטלי ולכן הם מונעים מעצמם את היתרונות של השיווק. מצד שני, הפתרון זמין גם עבורם ויש לפחות 10 סיבות שבגללן שווה להם להשקיע בשיווק דיגיטלי:

 

שיווק דיגיטלי לעסקים עוזר בשימור לקוחות קיימים

 

בעלי עסקים קטנים, בינוניים וגדולים משתמשים בשיווק דיגיטלי בראש ובראשונה כדי לשמר לקוחות קיימים. עוד לפני שאותם בעלי עסקים מנסים להגדיל את קהל הלקוחות, הם יודעים להעריך את אלו שכבר משתמשים בשירות או במוצר. מבחינת בעלי עסקים מנוסים, הדרך לשמר את קהל היעד והלקוחות היא לפגוש אותם במקומות שבהם הם נמצאים ומהבחינה הזו אין תחליף לקידום אתרי אינטרנט ושיווק דיגיטלי.

 

שיווק דיגיטלי לעסקים עוזר בהגדלת מספר הלקוחות 

כמובן שבטווח הארוך משתדלים בעלי עסקים לנצל את היתרונות של שיווק דיגיטלי גם בשביל להגדיל את מספר הלקוחות. כמו בכל פעולת שיווק אחרת, האפקטיביות של הפרסום נמדדת בסופו של דבר בביצועים. בעזרת הביצועים ניתן לדעת עד כמה שיווק דיגיטלי לעסקים הוא יעיל ומה אפשר לעשות בשביל לשפר אותו. בעזרת שיווק דיגיטלי שנעשה ברמה גבוהה ניתן להגדיל את מספר הלקוחות בתוך זמן קצר, להשפיע לטובה על הרווחים ולהשיג ערך מוסף מכל פרויקט שבו משתתפים.

 

בולטות על רקע המתחרים

שיווק במרחב המקוון מאפשר לבעלי עסקים לבלוט על רקע מתחרים. שיווק דיגיטלי הוא כיום הכלי האידיאלי ליצירת בולטות כזו ולהשגת ערך בשוק תחרותי, צפוף, דינאמי ולעיתים גם בינלאומי. למעשה, כל עסק שרוצה לבלוט על רקע המתחרים שלו משתמש בסוגים שונים של שיווק דיגיטלי. בעלי העסקים מבינים בהקשר הזה את החשיבות של שיווק דיגיטלי ואת האופן שבו הם יכולים לנתב אותו לצרכים שלהם. יתרה על כך, צריך לזכור שאין הבדל בין עסק קטן וגדול בכל הנוגע ליצירת הבולטות והחשיבות של השגת יתרונות מול המתחרים.

 

שמירה על מסגרת התקציב

עם שיווק דיגיטלי קל יותר לשמור על מסגרת התקציב שנקבעה מראש ולא לחרוג ממנה. בעוד בפרסום המסורתי זה כמעט בלתי אפשרי כי מסלולי השיווק עצמם אינם מבוססים על תקציב שמוגדר מראש, במסלולים של שיווק דיגיטלי מדובר בחלק בלתי נפרד ממאפייני התחום. במילים אחרות, כל בעל עסק יכול לדעת מראש כמה כסף הוא עומד להשקיע בשיווק דיגיטלי.  לבעלי עסקים יש המון שיקולים שונים כאשר הם מחליטים להתחיל קמפיין שיווק, אך הפלטפורמה הדיגיטלית היא הנוחה והיעילה ביותר עבורם.

 

בחירה בין מגוון רחב של אפשרויות שיווק

עוד סיבה טובה שבגללה כדאי לבעלי עסקים לבחור במסלולים של שיווק דיגיטלי קשורה למגוון. נכון להיום יש את המגוון הגדול ביותר של כלים דיגיטליים שבהם ניתן להשתמש על מנת לשווק את העסק, לפרסם אותו ולהגדיל את החשיפה אליו מצד הלקוחות הקיימים או קהל היעד הפוטנציאלי. על קצה המזלג ניתן למשל להזכיר שיווק דיגיטלי שמתבצע ברשתות החברתיות, שיווק דיגיטלי במנועי חיפוש וכמובן שיווק על בסיס קידום ממומן בגוגל או בפייסבוק. יתרה על כך, האפשרויות של שיווק דיגיטלי כוללות גם שימוש באמצעי פרסום מסורתיים יותר כגון יחסי ציבור בעיתונות, פרסום ברדיו או פרסום בטלוויזיה. מהבחינה הזו, שיווק דיגיטלי לא בא על חשבון הפרסום המסורתי אלא רק מרחיב את ארגז הכלים שעומד לרשות העסק.

 

התייעצות עם אנשי מקצוע

בעלי עסקים לא צריכים להחליט לבדם באיזה מסלול של שיווק דיגיטלי להשתמש על מנת לחסוך בהוצאות ולהגיע ליעד מבחינת ביצועים, מכירות וחשיפה. הם יכולים להתייעץ עם אנשי מקצוע בכל רגע נתון ולהעביר את האחריות לידיים של מומחים. במקביל, בעלי עסקים קטנים וגדולים כאחד ממשיכים להפעיל את העסק שלהם כרגיל. התייעצות עם אנשי מקצוע הופכת בתחום של שיווק דיגיטלי לזמינה יותר מאשר בעבר ולכן היא גם מסייעת להתאים את מסלולי הפרסום לצרכים של הלקוחות.

 

ניטור וקבלת נתונים בזמן אמת

שיווק דיגיטלי הוא נכון להיום היחיד שמאפשר לנטר את הביצועים ולקבל בזמן אמת את כל הנתונים. בניגוד לפרסום מסורתי שבו צריך להמתין לפחות כמה ימים או אפילו חודשים עד שרואים תוצאות, בשיווק דיגיטלי זה לא קורה והנתונים מגיעים ישירות לפלטפורמה הנבחרת. כמו כן, בפרסום מסורתי לא תמיד ברור הקשר בין המכירות לבין האפקטיביות של השיווק בעוד בשיווק דיגיטלי ניתן לראות ולאבחן אותו מראש.

 

חיסכון בהוצאות

מחקרים מראים שהשקעה בשיווק דיגיטלי היא אחד המהלכים הטובים ביותר שאותו העסק יכול לבצע על מנת להגדיל את המכירות. עוד לפני הגידול במכירות, השיווק הדיגיטלי זול יותר בהשוואה למכשירי פרסום אחרים. בעזרת שיווק דיגיטלי בעלי עסקים יכולים לחסוך בהוצאות ולעמוד ביעדים שהם מציבים לעצמם. שיווק דיגיטלי אפקטיבי באותה מידה עבור בעלי עסקים חדשים וישנים, עבור חברות וארגונים ועבור אנשים פרטיים ומוסדות ציבוריים. הסוד הוא רק להשתמש בשיווק דיגיטלי בצורה נכונה ולהכיר את היתרונות שלו לפני שיוצאים לדרך.

 

ציפיות מצד קהל היעד

הלקוחות של רוב העסקים מצפים לראות נוכחות שלהם באתרי אינטרנט, ברשתות חברתיות ובמרחב המקוון. ציפיות אלו נובעות מהעובדה הפשוטה שהלקוחות עצמם נמצאים באזורים האלה, לכן הם מבקשים ליצור קשר עם עסקים באותם מקומות שבהם הם מרגישים בנוח. מנגד, בעלי העסקים לא תמיד מבינים את החשיבות של נוכחות במרחב המקוון. זו טעות גדולה מצד בעלי עסקים והיא עלולה לעלות להם ביוקר. הפתרון מבחינתם צריך להיות הטמעה של כלי שיווק דיגיטלי בכל מהלך פרסומי של העסק והתייעצות עם אנשי מקצוע לגבי המסלול שמתאים להם.

 

יצירת קמפיין ויראלי

קמפיין ויראלי עובד בשביל בית העסק גם אחרי שהוא מפסיק להשקיע בו כסף. הבעיה היא שאת היתרונות האלה של קמפיין ויראלי כמעט ואי אפשר להשיג בפרסום רגיל, בעוד בשיווק דיגיטלי מדובר על חלק בלתי נפרד מרשימת התכונות והמאפיינים. למעשה, באמצעות שיווק דיגיטלי ניתן להגדיל בעשרות אחוזים את הסיכוי ליהנות מקמפיין ויראלי ולהשתמש בו על מנת להשיג מוצר או שירות, לייצר עבור העסק יחסי ציבור חיוביים או לשפר את המוניטין שלו בעקבות תקלות ובעיות.

 

לסיכום, שיווק דיגיטלי מציע לבעלי עסקים מגוון רחב של מסלולים שמאפשרים להם להרוויח יותר כסף. בטווח המיידי, שיווק דיגיטלי משמש את בעלי העסקים לשימור לקוחות אך בשורה התחתונה הם משתמשים בו גם כדי להגדיל את ההכנסות. חוץ מזה, שיווק דיגיטלי עוזר לבעלי עסקים להשיג בולטות מול המתחרים ובעזרתו ניתן לשמור על מסגרת התקציב תוך שמירה על אפשרויות בחירה בין מגוון כלים. אם זה לא מספיק, שיווק דיגיטלי מאפשר ניטור נתונים וחוסך בהוצאות באמצעות יצירת קמפיינים ויראליים ומוצלחים.

שאלות ומשפטים שתמיד חוזרים על עצמם

אני תמיד אומר שגם שקל זה הרבה עבור משהו שלא צריך! במקרה הזה, סביר להניח שכן צריך במידהורוצים לקדם את העסק בצורה נכונה.

המודלים שלנועובדים שצורה כזאת שניתן להתאים את השרות לכל עסק בהתאם לצרכים שלו.

מומלץ להתקשר ולהתייעץ

בפתח דבר אני שמח לשמוע שהכל עבד מצויין ושהעסק מצליח, אך, תמיד אפשר להצליח יותר 🙂
לצורך העניין אם היתי מפנה ממכם את כל נושא השיווק, ההתעסקות עם האתר, מקדמי אתרים, רשתות חברתיות וכו'ומאפשר לכם לעשות עבודה ויותר מקצועים האם מצבו של העסק היה משתפר?
מעבר לכך שמנהל שיווק טוב לא יאפשר בזבוז משאביםעל ידי מדידהשל כל פעולה. למשל, פרסום בעיתון, האם בדקתם כמה פניות הגיעו והאם באמת התשלום שווה את התוצאות ?