6 סודות לכתיבת כותרת מושלמת שגולשים לא יכולים לעמוד בפניה

היום אני רוצה לדבר על בחירת כותרות מסקרנות למאמרים שמתבלטות בתוצאות החיפוש, מגדילות את התנועה לאתר ועוזרות לאתר שלכם לעלות בדירוגים בגוגל.

 

חשיבות ה- <Title tag> ב-SEO

 

רבים חושבים כי חשיבותם של פרמטרים טכניים ב-SEO כמו כותרת המאמר נמצאים בירידה.

אף על פי שישנן עדויות רבות לכך שגוגל מסתמכת פחות על פרמטרים טכניים (הניתנים למניפולציה בקלות) ויותר על נתונים של חוויית הגלישה באתר (User Signals), כותרות SEO משחקות עדיין תפקיד מהותי וחשוב באופטימיזציה של אתר.

 

כותרות SEO עוזרות לזחלנים של גוגל להבין מה הוא נושא המאמר, איך לסווג אותו באינדקס בחיפוש ותחת איזה תוצאות חיפוש הוא יופיע.

 

אבל נראה שאנשים שוכחים שהכותרת היא "הפרסומת" של המאמר שמופיעה בתוצאות החיפוש. לפני שאנשים בכלל מחליטים לאיזה מאמר להכנס, הם קודם כל קוראים את הכותרת ורק אז מחליטים מי יקבל את הקליק ואת תשומת הלב שלהם.

 

מכיוון שהכותרת היא "כרטיס הביקור" של המאמר שלכם היא צריכה להיות שיווקית, מסקרנת, אפילו חצופה – רק לא הכותרות הרגילות וחסרות המעוף שאתם משתמשים בהם היום.

 

 

שיפור יחס המרה בעזרת כתיבת כותרות יצירתיות

 

אחת הדרכים לשפר את יחס ההמרה של האתר שלכם בתוצאות החיפוש ולקבל הרבה יותר תנועה אורגנית לאתר הוא לשפר את הכותרות של המאמרים באתר שלכם ולהפוך אותן לשיווקיות יותר.

 

לא רק שהאתר שלכם יקבל יותר גולשים בעקבות כתיבת הכותרות השיווקיות, אלא שהשיפור ביחס ההמרה והעובדה שיותר גולשים בוחרים ללחוץ על המאמר שלכם בתוצאות החיפוש, יוביל לכך שהמיקומים האורגניים יעלו.

איך לכתוב כותרות שיווקיות שגולשים (ומנועי חיפוש) לא יכולים לעמוד בפניהם

 

  • שימוש במספרים – מספרים קופצים לעין ומתבלטים בקלות בתוצאות החיפוש. לכן כותרת המכילה מספרים בתוכה ברוב המקרים תעבוד טוב יותר מכותרת שאינה מכילה מספרים. דמיינו שני כותרות:

 

כותרת 1: "כך הגדלתי את ההכנסות של העסק שלי"

כותרת 2: " כך הגדלתי את ההכנסות שלי ב-61% תוך 3 חודשים"

 

על איזה כותרת הייתם לוחצים בתוצאות החיפוש? אני מנחש שהכותרת השנייה. זהו כוחם של מספרים.

 

הסיבה שהשימוש במספרים עובד בצורה יעילה היא בגלל הטיה קוגניטיבית שקיימת במוח האנושי. המוחות שלנו בנויים כדי לאתר כל דבר שהוא שונה או חריג ביחס לסביבה. בסביבה שמלאה באותיות, מספרים הם חריגים, ולכן גם בולטים לעין.

המוחות שלנו גם רגישים לפרטים ספציפיים. ככל שהכותרת תהיה יותר ספציפית, כך היא תבלוט יותר ותהיה מושכת יותר בעיני הגולשים.

 

מה הכוונה?

 

כותרת מספר 1 היא הצהרה כללית שאומרת "הגדלתי את ההכנסות שלי"

כותרת מספר 2 היא ספציפית יותר מכותרת מספר 1 בכך שהיא אומרת גם בכמה היא הגדילה את ההכנסות ותוך כמה זמן.

 

עכשיו דמיינו שיש לנו כותרת 3 שהיא אפילו יותר ספציפית מכותרת מספר 2.

 

כותרת מספר 3: "כך הגדלתי את ההכנסות שלי ב-714,423 ש"ח תוך 93 יום"

 

הכותרת הזו היא אפילו יותר אטרקטיבית ומסקרנת מכותרת מספר 2.

 

הלקח: בזמן כתיבת כותרת השתדלו להשתמש במספרים כדי לבלוט יותר מהמתחרים שלכם בתוצאות החיפוש ונסו להיות כמה שיותר ספציפיים.

 

  • שימוש בתאריכים – שימוש בתאריכים בתוך כותרת הוא חכם משלוש סיבות:

 

  1. מאחר ותאריכים כתובים במספרים הם בולטים לעין בקלות בתוצאות החיפוש
  2. השימוש בתאריך בכותרת רומז לגולש שהמאמר הוא עדכני ורלוונטי
  3. מנועי החיפוש נותנים עדיפות לתוצאות חיפוש עדכניים

 

כך לדוגמא כותרת בסגנון "10 הספרים הכי טובים שקראתי ב-2018" תהיה מדורגת גבוה כאשר אנשים יחפשו "ספרים טובים ב-2018".

 

הלקח: שימוש בתאריכים עוזר לכותרת שלכם לבלוט בתוצאות החיפוש, ולהראות לגולשים ולמנועי החיפוש שהמאמר שלכם רלוונטי ועדכני, מה שיוביל לתנועה גדולה יותר לאתר ומיקומים גבוהים יותר בגוגל.

 

 

  • אורך הכותרת – אורך הכותרת הוא נושא בעייתי. ברוב הפעמים כאשר אני מטפל באתר של לקוח חדש אני רואה אחד משניים:

 

  1. כותרות קצרות מדי שלא מנצלות את כל הנדל"ן שהן מקבלות בתוצאות החיפוש
  1. כותרות ארוכות מאוד שמכילות את מילת המפתח יותר מדי פעמים ולא נותנות ערך אמיתי לגולש

 

חשוב לנצל את כל השטח הפרסומי שאתם מקבלים במנוע החיפוש כדי לשווק את המאמר שלכם, ויחד עם זאת להציע ערך לגולש כדי שיכנס לקרוא את המאמר שלכם.

 

האורך המומלת של כותרת הוא בין 50-60 תווים, כלומר בין 9-10 מילים.

בחרו את המילים שלכם בחוכמה ונסו לתמצת עבור הלקוח את הערך שהוא יקבל אם יכנס לקרוא את הכתבה.

 

לקח: לשמור על אורך של בין 9-10 מילים עבור כל כותרת

 

 

  • קריאה לפעולה – למרות שביטויים שמניעים לפעולה הם לא רלוונטיים כמילות מפתח חשוב להשתמש בהם, כי הם גורמים לאנשים ללחוץ על התוצאה שמציגה אתכם.

 

אני משתמש בקריאות שונות לפעולה כמו "גלו", "למדו", "קנו עכשיו" ועוד כדי לגרום לאנשים לקחת את הפעולה שאני רוצה.

בדרך כלל אנסה להוסיף מסתוריות לכותרת כדי לעורר את יצר הסקרנות הטבעית.

 

לדוגמא המילה "לגלות" היא טובה לאין שיעור מהמילה "ללמוד".

 

"ללמוד" מעורר קונוטציה של שיעור משעמם בכיתה. לעמות זאת המילה "גילוי" מרמזת על סוד או משהו מסתורי – מה שאוטומטית גורם לאנשים לרצות לקרוא את המאמר.

 

לקח: השתמשו בקריאות לפעולה כדי לגרום לגולש לקחת את הפעולה שאתם רוצים. הקפידו לייצר סקרנות טבעית בכותרות שלכם. אל תגלו הכול בכותרת. צרו ציפייה למשהו מעניין.

 

 

  • שימוש במילים שמפנות הכי הרבה גולשים לאתר – זה קונספט קצת יותר מתקדם, אבל כאשר הוא מבוצע נכון הוא עוצמתי מאוד.

הרעיון הוא לעשות רשימה של קצרה של 5 או 10 מילות המפתח שהכי הרבה גולשים מגיעים לאתר שלכם דרכן. ניתן לקבל את המידע דרך חשבון ה- Google Search Console  שלכם.

 

כל מה שנותר הוא לייצא את הרשימה לקובץ אקסל ולבחור את המילים שמפנות הכי הרבה תנועה.

בשלב הבא, עברו על כל הכותרות של האתר שלכם והתחילו לשלב את המילים הפופולריות במקומות מתאימים.

 

לקח: הקפידו לבדוק פעם בכמה חודשים את המילים הכי פופולריות שמפנות תנועה לאתר שלכם ועדכנו את הכותרות כך שיתאימו לביטויים הללו.

 

 

  • שימוש בשאלות – שימוש בשאלות ככותרת למאמר הוא כלי נהדר לגרום לעלייה ביחס ההמרה בתוצאות החיפוש. סימן השאלה בסוף הכותרת משאיר את הגולש סקרן כדי לגלות את התשובה לשאלה שלכם.   

 

לקח: שימוש בשאלות עוזר ליצור סקרנות אצל הגולש שמובילה ללחיצה על תוצאת החיפוש שמציגה את המאמר שלכם.

 

לסיכום, שילוב של 6 האלמנטים האלה בזמן שאתם כותבים כותרות יוביל לעלייה ביחס ההמרה שלכם בתוצאות החיפוש, מיקומים גבוהים יותר ותנועה רבה יותר שמגיעה לאתר שלכם.

בהצלחה!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

התקשרו להתייעצות

רוצים לתאם שיחה?
השאירו פרטים ואנחנו כבר מתקשרים

דילוג לתוכן