שיווק ברשתות חברתיות לבעלי עסקים

שיווק ברשתות חברתיות משמשות כיום לטובת מענה על שורה ארוכה של צרכים ומטרות. יחד עם זאת, דווקא בעלי עסקים לא תמיד מבינים את היתרונות של רשתות חברתיות בהקשר של שיווק ופרסום דיגיטלי. כך למשל חלק מבעלי העסקים טועים לחשוב שצריך תקציב מאוד גבוה על מנת לשווק ברשתות חברתיות ושאין להם את הכלים האלה. לצדם, יש גם בעלי עסקים שכלל לא מכירים את האופן שבו רשתות חברתיות מתפרנסות ואת היצע הכלים שלהם מבחינת שיווק, פרסום, קידום מכירות ויחסי ציבור.

 

 

הבעיה בחוסר מודעות ליתרונות של שיווק ברשתות חברתיות עבור בעלי עסקים קטנים וגדולים באה לידי ביטוי בוויתור מראש על היתרונות שלהם. למעשה, רשתות חברתיות נחשבות כיום לפלטפורמה אידיאלית עבור שיווק ופרסום גם בלי קשר לגודל העסק שמשתמש בהן. הסוד הוא להתאים את אופי הקמפיין לצרכים של בעל העסק ואת זה ניתן לעשות גם בתקציב קטן יחסית.

 

הנה 5 דברים שונים שמהם ניתן ללמוד על היתרונות של שיווק ברשתות חברתיות עבור בעלי עסקים:

 

שמירה על קשר עם הלקוחות הקיימים

רשתות חברתיות נשענות על אפשרות ליצור קשרים אישיים. עם הזמן החלו הרשתות החברתיות גם לשמש בעלי עסקים, שמנצלים אותן כדי לשמור על קשר עם הלקוחות הקיימים. שמירה על קשר עם הלקוחות הקיימים מגדילה את הסיכוי לכך שהם יחזרו כדי לבצע עסקה, להתעניין בשירות ולקנות את המוצר.

 

מהבחינה הזו, שיווק ברשתות חברתיות יכול לשמש בעלי עסקים לצורך מענה על ציפיות קהל היעד וכדי לייצר בולטות מול מתחרים. ככל שבעלי העסקים ילמדו כיצד להשתמש טוב יותר באפשרויות השיווק של הרשתות החברתיות, כך יעלה הסיכוי שהלקוחות שלהם ישמרו איתם על קשר אחיד ולעיתים אפילו יום יומי.

 

 

חשוב לזכור שגם הלקוחות עצמם מצפים לשמור על קשר עם החברות שמספקות להם שירותים ומוצרים. בעוד בעבר זה היה בלתי אפשרי לשמור על קשר כזה ולקוחות נדרשו להמתין כמה שעות עד לקבלת מענה במוקדי השירות, הרי שכעת זו דרישה לגיטימית ביותר. למעשה, חלק מהלקוחות מוותרים מלכתחילה על רכישת שירותים ומוצרים מבעלי עסקים שאין להם דף פעיל ברשת החברתית ואת המצב הזה כדאי למנוע.

 

גיוס עובדים ברשתות חברתיות

אמנם לא מדובר בהיבט קלאסי וסטנדרטי של שיווק, אך בסופו של דבר אין תחליף לכוח אדם איכותי. אחד המקומות שבהם הכי קל למצוא כוח אדם כזה הוא הרשתות החברתיות. רוב העובדים עצמם משתמשים ברשתות החברתיות על מנת לחפש עבודה, לפרסם את קורות החיים שלהם ולקבל פרטים על משרות פנויות. במקביל, מעסיקים מעודכנים מנצלים גם הם את הפופולאריות של רשתות חברתיות כדי לגייס עובדים וכך הם משיגים כוח אדם איכותי.

 

השימוש ברשתות חברתיות לטובת גיוס כוח אדם מייחד אותם בהשוואה לכלים אחרים של שיווק דיגיטלי. קשה למשל לגייס עובדים בעזרת קמפיין במנוע חיפוש כגון גוגל, אך קל יחסית לעשות זאת עם רשתות חברתיות מהסוג של פייסבוק. כמו כן, ישנן רשתות חברתיות שמיועדות מלכתחילה לגיוס עובדים, כמו לינקדאין, וגם בהן בעלי העסקים צריכים להראות נוכחות על מנת לפרסם את עצמם.

 

בעלי עסקים שמשתמשים בצורה נכונה ברשתות חברתיות כדי לשווק את עצמם ולגייס כוח אדם איכותי נהנים במקביל מעלייה במוטיבציה של העובדים הקיימים. מטבע הדברים, גם עובדי החברה או העסק נחשפים לקמפיינים הקיימים ברשתות החברתיות. כל קמפיין כזה מגביר את תחושת הלויאליות של העובד כלפי מקום העבודה ותורם לביצועים שלו בטווח הקצר והארוך.

 

בחירה בין מגוון רשתות חברתיות לשיווק ופרסום

היתרון של שיווק ברשתות חברתיות עבור בעלי עסקים הוא שהם יכולים לבחור רק את הפלטפורמה שמתאימה להם לטובת פרסום ושיווק, או לחילופין לפזר את המשאבים על פני כמה פלטפורמות שונות. במילים אחרות, רשתות חברתיות לא מגבילות את בעלי העסקים אלא להיפך: הן הופכות את האינטרנט למקום שבו בעלי עסקים יכולים וצריכים להשתמש עד שהם ימצאו את מסלול השיווק האפקטיבי ביותר עבורם.

 

 

יש מגוון רחב של רשתות חברתיות מוצלחות וכל אחת מהן היא בעלת מאפיינים מעט אחרים. כך לדוגמא פייסבוק נחשבת לרשת חברתית קלאסית שהחלה את המגמה של שיווק בעלי עסקים באינטרנט, בעוד אינסטגרם מזוהה עם קהל יעד צעיר יותר ובה השיווק הוא על בסיס תמונות ולא תכנים. לשם השוואה, טוויטר נחשבת לרשת חברתית יחסית קטנה אך עם קהל יעד מפולח ויש גם אפשרות להשתמש בלינקדאין על מנת לפרסם עסקים, נותני שירות עצמאיים או חברות גדולות.

 

אם בעלי העסקים לא מצליחים לזהות בעצמם את ההבדלים בין הרשתות החברתיות, הם יכולים להתייעץ עם אנשי מקצוע. אנשי המקצוע מסוגלים לבנות קמפיין שיווקי בהתאמה אישית עבור בעלי עסקים וגם להסביר להם על ההבדלים בין הפלטפורמות. מכאן ניתן להבין ששיווק דיגיטלי לא מיועד רק לחברות גדולות אלא שדווקא עבור בעלי עסקים קטנים הוא מתגלה במלוא עוצמתו.

 

עדכון בזמן אמת לגבי מבצעים והטבות

שיווק ברשתות חברתיות מאפשרות לבעלי עסקים לעדכן את קהל היעד, הלקוחות הקיימים והלקוחות הפוטנציאליים שלהם לגבי מבצעים והטבות. הדגש כאן הוא על עדכון בזמן אמת לגבי הטבות לזמן מוגבל, מה שמעלה את הסיכוי לבצע עסקה ולהגדיל את המכירות. העדכון בזמן אמת אפשרי בזכות המאפיינים המיוחדים של הרשתות החברתיות והאינטנסיביות הרבה שבה נהוג להשתמש בהן.

 

יש הרבה דוגמאות לשימוש נכון ברשתות חברתיות לטובת שיווק בזמן אמת של מבצעים והטבות. כך למשל בעלי עסקים קטנים שמנהלים מועדון לקוחות, מנצלים את העובדה שיש להם קהילת חברים ברשתות החברתיות על מנת להציע להם הנחות לזמן מוגבל, להראות להם את האתר החדש או להעניק להם קופונים. במקביל, יש חברות גדולות שמשתמשות באפשרות של עדכון בזמן אמת כדי לבלוט על רקע המתחרים ועל מנת למשוך את תשומת הלב של קהל היעד.

 

האפשרות לעדכון בזמן אמת נחשבה בעבר לחלום רחוק עבור מפרסמים ובעלי עסקים. מנגד, כיום מדובר באופציה סטנדרטית לחלוטין שמנוצלת עד תום ברשתות החברתיות. את האופציה הזו כדאי גם לבעלי עסקים לנצל בשביל להשיג יתרונות רבים ועל מנת להגדיל את הסיכוי להחזיר את ההשקעה על הפרסום והשיווק.

 

שמירה על מסגרת התקציב

לבסוף, בעלי עסקים צריכים לקחת בחשבון שבאמצעות שיווק ברשתות חברתיות הם יכולים לשמור על מסגרת התקציב שלהם. מנגנון הפרסום ברשתות החברתיות עובד כך שכל מפרסם מגדיר מראש את מסגרת התקציב שבה הוא רוצה להשתמש. ברשתות חברתיות אין אפשרות לחרוג מתוך מסגרת התקציב, אלא אם המפרסם מבקש זאת בצורה מפורשת. המשמעות בפועל היא שלבעלי עסקים קטנים ובינוניים קל יותר לשמור על מסגרת התקציב באמצעות רשתות חברתיות ושהן משאירות אצלן את הכוח להחליט כיצד לפעול.

 

הסעיף של שמירה על מסגרת התקציב קריטי עבור כל בעלי העסקים בארץ ובעולם. הוא מאפשר לבעלי עסקים לפרסם את עצמם באופן מיידי, להתחרות בחברות גדולות ובמידת הצורך גם לפנות לקהל יעד ספציפי שעבר פילוח וסינון. הפנייה לקהל יעד ספציפי אך מגבירה את אפקטיביות הפרסום ומסייעת לעסק להשיג מטרות שונות.