בעלי עסקים קטנים, בינוניים וגדולים זקוקים לשירות קבוע של תחזוקה עבור אתרי האינטרנט שלהם. בעזרת התחזוקה ניתן להגן על אתרי אינטרנט ולהפוך אותם לחלק בלתי נפרד מהעסק. מבחינת בעלי העסקים, שירותי התחזוקה הם גם חלק חשוב באופן שבו אתרי האינטרנט משמשים לצורך יצירת קשר עם לקוחות חדשים. השאלה המתבקשת היא באיזה אופן ניתן לשלב את התחזוקה בהפעלה השוטפת של האתר ועם מי צריך להתייעץ בכל מקרה של דילמה והתלבטות.
כך תבחרו חברה מקצועית שתספק לכם שירות תחזוקת אתרים:
בחרו חברה מקצועית עם ניסיון בהקמת אתרי אינטרנט
בשביל לבצע תחזוקה שוטפת של אתרי אינטרנט צריך לדעת כיצד להקים אותם. זה טיפ שאולי נראה אלמנטרי עבור חלק מהלקוחות, אך בפועל המון נותני שירותים מציעים את מסלולי התחזוקה וניהול האתרים ללא ניסיון קודם בהקמה. היעדר הניסיון בהקמה עלול למנוע מאותם אנשים שמציעים את שירותי האחזקה לטפל באתר כמו שצריך ולעיתים קרובות הוא גם פוגע בבעלי העסקים.
בעלי עסקים יכולים לבדוק את הניסיון הקודם של חברות אחזקה במגוון רחב של שיטות ודרכים. ראשית, ניתן לשאול את נציגי החברה שמציעה שירותי אחזקה לגבי ניסיון בהקמת אתרים ולבקש לראות דוגמאות לפרויקטים שבהם היא הייתה מעורבת. שנית, אפשר לקבל המלצות מלקוחות של החברה ולברר עד כמה הם היו מרוצים מהשירות. השאיפה היא בכל מקרה להפוך את הניסיון הקודם בהקמת אתרים לחלק בלתי נפרד מרשימת השיקולים שאליהם מתייחסים כאשר בוחרים חברת אחזקה.
חברה מקצועית תספק לכם סיפורי הצלחה של לקוחות קודמים שממליצים על השירות שלה
עלויות של תחזוקת אתרים ואחריות
בעלי עסקים קטנים, בינוניים וגדולים יכולים להצהיר על שירותי האחזקה עבור אתר האינטרנט שלהם כהוצאה מוכרת. בפועל זה אומר חיסכון של עשרות אחוזים בחבות המס, אך כמובן שיש גם עלויות נלוות. את העלויות האלה רצוי לברר לפני שחותמים על חוזה מול החברה ועוד טרם ביצוע התשלום בפועל.
בעזרת בדיקה של תחומי האחריות ניתן לדעת עד כמה החברה שמעוניינת להציע את שירותי האחזקה היא אכן מקצועית ורצינית. כדאי לבעלי עסקים להכיר מצד אחד את המחירים המקובלים בענף עבור שירותי אחזקה קבועים של אתרי אינטרנט, אך מצד שני גם לוודא שהעלות המבוקשת מלווה בתקופת אחריות ארוכה. במהלך תקופת האחריות יכולים נציגי חברת האחזקה לעמוד לרשות בעלי העסקים בכל מקרה של דילמה והתלבטות ולפתור עבורם את התקלות הנפוצות.
התמחות בשירותי אבטחה
אחזקה קבועה של אתרי אינטרנט כוללת בין היתר עדכון של התכנים, החלפת תמונות, שדרוג בעיצוב, התאמת האתר לטכנולוגיה הקיימת וכן הלאה. עם זאת, שום סוג של שירותי אחזקה לא מסוגלים לעמוד בדרישות של בעלי עסקים כל עוד הם לא מספקים מענה על הצורך באבטחה בעזרת פרוטוקל HTTPS.
נכון להיום, אבטחה היא הקריטריון החשוב ביותר לקידום אורגני של אתרי אינטרנט במנועי חיפוש ובלעדיה אין טעם להחזיק אתרי אינטרנט.
הבעיה היא שחלק מחברות האחזקה לא מחזיקות בניסיון הנדרש על מנת להציע את שירותי האבטחה לאתרי אינטרנט של בעלי עסקים. בפועל נוצר מצב שבו בעלי עסקים משקיעים הון תועפות בהקמת אתרי אינטרנט, אך האתרים עצמם אינם מוגנים מפני פריצות וגניבת מידע. כל פריצה לאתר אינטרנט של העסק עלולה להוריד לטמיון את ההשקעה וגם לפגוע במוניטין שלו.
לכן כדאי לבדוק מראש האם החברה שמציעה את שירותי האחזקה אכן מתמחה גם באבטחה ואיזה ניסיון קודם יש לה גם בהקשר הספציפי הזה.
זמינות עבור בעלי עסקים
בעלי עסקים במאה ה-21 לא יכולים להרשות לעצמם לעבוד בלי אתר אינטרנט זמין. אתר האינטרנט משמש כסוג של כרטיס הביקור עבור בעלי עסקים, בעזרתו ניתן לבצע מגוון רחב של עסקאות ולעיתים הוא גם עוזר לקבל פניות מהשטח בזמן אמת. כאשר אתרי האינטרנט לא באוויר בגלל תקלה, בעלי העסקים מפסידים כסף והלקוחות שלהם מגיעים למתחרים.
הדרך למנוע את עוגמת הנפש עבור בעלי עסקים היא לתאם שירותי תחזוקת אתרים שכוללים זמינות גבוהה. זמינות גבוהה מאפשרת לטפל בתקלות שיש באתר ובעזרתה ניתן גם למנוע את רוב תופעות הלוואי שקשורות לאבטחה, נגישות, זמני טעינה וכן הלאה. הזמינות עבור בעלי עסקים קריטית בבחירת חברת אחזקה ולכן היא צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות כאשר משווים בין נותני השירותים מהענף.
קידום אורגני במנועי חיפוש ורשתות חברתיות
אתרי אינטרנט של בעלי עסקים קטנים, בינוניים וגדולים צריכים להיות מקודמים בצורה אורגנית במנועי החיפוש וברשתות החברתיות. בניגוד לקידום ממומן שהוא פונקציה של השקעה כספית, הקידום האורגני נשען על התכנים שיש באתר ועל הנראות שלו. ככל שתחזוקת האתר היא ברמה גבוהה ומקצועית יותר, כך עולה הסיכוי שמנועי החיפוש והרשתות החברתיות יקדמו אותו בצורה אורגנית.
עד לפני מספר שנים נאלצו בעלי עסקים לוותר על היכולת להתחרות עם חברות גדולות בכל הנוגע לקידום אורגני של האתר שלהם במנועי חיפוש וברשתות החברתיות. המצב הזה השתנה כיום, כי את הקידום במנועי חיפוש ורשתות חברתיות ניתן לבצע גם עבור בעלי עסקים קטנים בעזרת תחזוקה שוטפת של האתר. תחזוקת האתר מתייחסת בין היתר לדרישות שיש ממנו מצד מנועי החיפוש והרשתות החברתיות ובעזרתה ניתן להפיק ממנו ערך מוסף.
מענה לשאלות בנושא תחזוקת אתרים
יש בעלי עסקים שמעוניינים לטפל בחלק מהנושאים שקשורים לאתר האינטרנט שלהם בעצמם. הנטייה לבצע את הפעולות באופן עצמאי כמובן מקובלת ושכיחה, אך לעיתים גם הם נתקלים בשאלות ובעיות. במקרים כאלה, התפקיד של חברת התחזוקה הוא לענות על השאלות של בעלי עסקים ובמידת הצורך להכווין אותם מרחוק לעבר היעד והמטרה.
ההבדל בין שירותי התחזוקה עצמם לבין המענה לשאלות מתבטא במחיר. בעוד שירותי התחזוקה מתומחרים בנפרד לפי הצרכים של בעלי עסקים, המענה לשאלות אמור להיות חלק מהשירות הכללי. זה אומר שעבור המענה לשאלות לא אמורה חברת תחזוקת אתרים הוא לגבות סכום כסף נוסף מצד הלקוחות. במידה והיא עושה זאת, ייתכן ועדיף לוותר על שירותיה ולקבל אותם מחברות אחרות.
המלצות מצד קולגות ובעלי עסקים אחרים
לבעלי עסקים ונציגי חברות או ארגונים יש את הפריבילגיה לקבל המלצות על שירותי תחזוקה עבור אתרי אינטרנט. את ההמלצות הכי נוח לקבל מקולגות או בעלי עסקים אחרים, כל עוד שומרים איתם על קשר טוב. בעזרת המלצה ניתן לנבא מראש מה תהיה רמת המקצועיות של חברת התחזוקה ועד כמה היא תעמוד לרשות הלקוח בכל מקרה של שאלות, דילמות, בעיות, תקלות, התלבטויות וכן הלאה.
אם בעלי עסקים מסוימים רוצים לתאם שירותי תחזוקה לאתרי האינטרנט שלהם אך הם לא מכירים באופן אישי מישהו שיכול להמליץ עליהם, אפשר לחפש תחליף ברשתות חברתיות. כאן הדגש הוא על איסוף המלצות אובייקטיביות שאין מאחוריהם גורם בעל אינטרס. לאחר איסוף המלצות כאלה אף ניתן לתאם פגישת היכרות עם נציגי חברת התחזוקה. פגישה עם נציגי חברת התחזוקה מאפשרת להתרשם מהם ברמה האישית ולרוב היא גם תיתן מענה לשאלות מצד הלקוחות.
לבסוף, ניתן לנצל את הפגישה האישית עם נציגי חברת תחזוקה כדי לברר לגבי הניסיון עם פרויקטים קודמים, השירותים הנכללים במחיר, רשימת הפרויקטים וצוות העובדים.