מה עדיף: אתר רספונסיבי או אפליקציה לעסק?

אנשים שואלים אותי, מה כדאי ? אתר רספונסיבי או אפליקציה לעסק ?

 

התשובה בקצרה – את שניהם !

 

וקצת יותר בפירוט…

 

הכוונה באתר רספונסיבי היא לאתר שבנוי בצורת כזאת שהוא יודע להתאים את עצמו לרוכבי מסך שונים. כלומר, כל הרוחבים בנויים באחוזים בהתאם לרוחב המסך של המכשיר כך שאם גולשים באתר במחשב נייח אז הוא יוצג באופן מלא וכאשר גולשים מטאבלטים או בטלפונים ניידים אז הוא ידע להציג את עצמו בצורה כזאת שסדר הדברים משתנים ולא יהיה צורך בהגדלה של המסך באופן ידני על מנת לקרוא את הכיתוב וכמובן שבעיצוב רספונסיבי גם "מעלימים" חלקים שאין בהם צורך בגלישה בניידים כגון כל מיני מצגות ובאנרים שתופסים יותר מדי שטח מסך.

 

אתר רספונסיבי

אם נחזור לשאלה מה עדיף, אתר רספונסיבי או אפליקציה, הרי שמכאן נובע הבלבול.

 

כיום יש טכניקות להפוך אתרים לאפליקציה כדוגמת המערכת שיש לנו להפיכת אתר רספונסיבי לאפליקציה לעסק אשר לוקחות את האתר הרספונסיבי של העסק ומכניסות אותו בתוך מעטפת של אנדרואיד ואייפון ואז ניתן לשלוח את האפליקציה לחנויות האפליקציות של גוגל ושל אפל.

 

אך יש נושא לא קטן שכל אותם השואלים מפספסים או לא מודעים אליו.

 

הקונספט של אתר רספונסיבי לבין הקונספט של אפליקציה שלעסק הוא קונספט שונה לחלוטין !

 

זה כמו להשוות בין פרסום בעיתון לבין ניהול מועדון לקוחות. הרי אם ישלחו למועדון לקוחות הצעות אשר מטרתן להפוך את הלקוח שוב פעם ללקוח זה יהיה די מביך…

 

הלקוח הוא כבר לקוח ולכן הוא נמצא במועדון לקוחות והוא יצפה לקבל הטבות לחברי מועדון ולא איזה פרסומת גנרית בעיתון.

האתר מטרתו להציג ללקוחות את ההצעות השיווקיות ונסות להמיר כמה שיותר גולשים באתר ללקוחות משלמים, כאשר, אפליקציה מטרתה להעניק ללקוחות שימושיות ולעזור להם לבצע המרה ביתר קלות.

 

הרי, על מנת שאפליקציה תהייה יעילה הלקוח צריך לגשת לחנות האפליקציות ולהוריד את האפליקציה אלי ולנייד כאשר התמורה שהוא מצפה לקבל על פעולת הורדת האפליקציה של העסק שלכם אליו לנייד היא תמורה בשימושיות כגון: מנוע חיפוש, דילים משתלמים, עדכונים וחדשות וכו'.

 

במצב כזה אם יפתח לו מסך עם פרסומים שונים או הצעה להוריד את האפליקציה של העסק שלכם שהוא כבר הוריד, אין צורך לומר מה הוא יחשוב… הרי הוא כבר לקוח שלכם.

 

ניקח לדוגמא את eBay, כשאתה נכנס אליהם לאתר אתה רואה פרסומים והצעות וכו', אך שאתה פותח את האפליקציה שואלים את המשתמש ישירות מה הוא מחפש. הרי אין צורך למכור לו את השירות, המשתמש כבר מכיר את eBay ורוצה לבצע רכישה, הרי זו מהות האפליקציה.

 

אז מה עדיף, אתר או אפליקציה לעסק ?

הפתרון להתאמת האתר הרספונסיבי לאפליקציה הוא להכין באתר שלכם דף נוסף אשר ישמש כדף הבית של האפליקציה לעסק שאתם רוצים ליצור . בדף החדש שיפתח ברגע שיפתחו את האפליקציה צריך לשים כלים שימושיים כגון מנוע חיפוש, הצעות משתלמות ללקוחות וכו' כך שלאפליקציה יש שימושיות ויש ערך.

אפליקציה לעסק

עוד עניין חשוב ויתרון אדיר שיש לאפליקציות, שליחת הודעות פוש למשתמשי האפליקציה. ברגע שלקוח יוריד את האפליקציה של העסק שלכם מחנות האפליקציות של גוגל או מחנות האפליקציות של אפל תהייה לכם היכולת לשלוח לכל משתמשי האפליקציה שלכם הודעות פוש ישר לנייד שלהם באופן במיידי וכן בלחיצה על ההודעה , תפתח האפליקציה עם התוכן הרלוונטי.

 

לדוגמא: במקרה של חנות וירטואלית, ניתן לשלוח מבצע מיוחד למחזיקי האפליקציה או הודעה על מוצר חדש במכירה מוקדמת למחזיקי האפליקציה בלבד כזכות ראשונים ואז שהמשתמש ילחץ על ההודעה, האפליקציה תפתח עם אותו המבצע ישירות ותאפשר רכישה.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

התקשרו להתייעצות

רוצים לתאם שיחה?
השאירו פרטים ואנחנו כבר מתקשרים

דילוג לתוכן